Online concert: veelgestelde vragen

Hoe bereid ik me voor op het online concert?

Enkele tips

  • Zorg voor verduisterde ruimte, dat komt de kwaliteit van het beeld ten goede.
  • Zorg voor een stabiele internetverbinding. Gebruik bij voorkeur een vaste internetkabel die je aansluit op je computer.
  • Versterk het geluid via externe luidsprekers voor een optimale beleving. 
  • Voorzie een beeldscherm van voldoende grootte en kwaliteit of cast je smartphone of tablet naar je televisie.

Welke apparatuur heb ik nodig?

Het online concert bekijk je via een internetverbinding, een toestel met geluidskaart of geluidsboxen vanop een internetbrowser.

  • internetverbinding: we raden je aan om met een vaste internetkabel te kijken en niet via WiFi. Zo heb je de meeste garantie op kwaliteitsvol beeld en geluid .
  • toestel: Als je met een vaste internetkabel werkt, kijk je idealiter met een laptop, computer of Smart TV. Uiteraard kan je ook via WiFi te kijken op je smartphone of tablet. 
  • luidsprekers: voor een optimale beleving is het aangewezen om het geluid van je laptop, computer, smartphone te versterken met luidsprekers.
  • internetbrowser: je kan eender welke browser gebruiken Mozilla Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge en Safari. Internet Explorer wordt vervangen door Microsoft Edge en gebruik je best niet meer. Onze voorkeur gaat uit naar Google Chrome of Mozilla Firefox.

Kan ik het concert streamen op mijn tv?

Bekijk je de Vimeo op je pc of laptop, dan kan je helaas niet casten naar een tv-toestel.

Heb je een Smart tv, dan kan je rechtstreeks op je tv-toestel kijken.
Smartphones en tablets bieden ook vaak de mogelijkheid om het volledige scherm te casten naar een tv (bvb met behulp van Chromecast).

Kan ik het concert uitgesteld bekijken, pauzeren of herbekijken?

Ja. Met je code kan je de concertvideo bekijken tot dinsdag 23 maart 2021, 20.00 uur.
Dankzij de hoofdstukken (Chapters) kan je ook eenvoudig een afzonderlijke set selecteren.

Het videoscherm is erg klein.

Zodra je ingelogd bent, kan je de video maximaliseren door op de pijltjes ('Enter full screen') te klikken.
Je sluit het volledige scherm af door opnieuw op de pijltjes ('Exit full screen') te klikken of de Esc toets van je pc/laptop te drukken.

Er is beeld maar geen geluid.

Staat er bovenaan de videospeler de boodschap ‘click to unmute’? Klik dan op het kruisje naast deze tekst.

Controleer ook de instellingen van je computer en ga na of de luidsprekers juist aangesloten zijn. Test je geluid met een andere geluidsfile (of YouTube).
Nog geen geluid? Probeer je computer te herstarten of probeer een andere geluidsuitvoer, een hoofdtelefoon of ander luidsprekers.

Waar koop ik mijn ticket voor het online concert? 

Een ticket kan je kopen via de knop ‘bestel tickets’ op de concertpagina.
Na aankoop van een ticket krijg je per e-mail (de dag voor de vertoning) jouw unieke toegangscode voor de livestream.

Ik heb geen paswoord ontvangen.

Als je een ticket koopt, ontvang je de dag voor de vertoning een e-mail met daarin een link en een paswoord.
Vind je deze e-mail niet terug, kijk dan eens bij de spam of ongewenste berichten.
Vind je de mail daar niet terug? Contacteer ons dan via info@30CC.be.

Het paswoord geeft een fout.

Het paswoord werkt pas vanaf het opgegeven tijdstip. Het lukt dus niet om eerder in te loggen.

Is het tijdstip van het concert aangebroken en kan je nog niet inloggen?
Check zeker de schrijfwijze van het paswoord. Je kan het bvb. ook kopiëren uit de mail.

Werkt het nog steeds niet? Contacteer ons dan via info@30CC.be.

Ik heb alles geprobeerd maar het werkt nog steeds niet ...

Herstart je computer en probeer opnieuw.
Lukt het nog steeds niet? Stuur dan een mailtje via info@30CC.be met een zo compleet mogelijke beschrijving van wat er niet lukt.