Livestream: veelgestelde vragen

Hoe bereid ik me voor op de livestream?

Enkele tips

  • Zorg voor verduisterde ruimte, dat komt de kwaliteit van het beeld ten goede.
  • Zorg voor een stabiele internetverbinding. Gebruik bij voorkeur een vaste internetkabel die je aansluit op je computer.
  • Versterk het geluid via externe luidsprekers voor een optimale beleving. 
  • Voorzie een beeldscherm van voldoende grootte en kwaliteit, een beamer of verbind je computer met de televisie.
  • Open de livestream een kwartiertje voordat het concert start. Dit geeft je de tijd om nog even alles te controleren. 

Welke apparatuur heb ik nodig?

De livestream bekijk je via een internetverbinding, een toestel met geluidskaart of geluidsboxen vanop een internetbrowser.

  • internetverbinding: we raden je aan om met een vaste internetkabel te kijken en niet via WiFi. Zo heb je de meeste garantie op een kwaliteitsvol beeld en geluid van de livestream.
  • toestel: Als je met een vaste internetkabel werkt, kijk je idealiter met een laptop, computer of Smart TV. Uiteraard kan je ook via WiFi te kijken op je smartphone of tablet. 
  • luidsprekers: voor een optimale beleving is het aangewezen om het geluid van je laptop, computer, smartphone te versterken met luidsprekers.
  • internetbrowser: je kan eender welke browser gebruiken Mozilla Firefox, Google Chrome, Microsoft Edge en Safari. Internet Explorer wordt vervangen door Microsoft Edge en gebruik je best niet meer.

Waar koop ik mijn ticket voor de livestream? 

Een ticket kan je kopen via de knop ‘bestel tickets’ op de concertpagina.
Na aankoop van een ticket krijg je per e-mail (de dag voor de livestream) jouw unieke toegangscode voor de livestream.

Ik heb geen paswoord ontvangen.

Als je een ticket koopt, ontvang je de dag voor de livestream een e-mail met daarin een link en een paswoord.
Vind je deze e-mail niet terug, kijk dan eens bij de spam of ongewenste berichten.
Vind je de mail daar niet terug? Contacteer ons dan via info@30CC.be.

De livestream start niet op.

Soms gaat de livestreamspeler niet automatisch over in de live weergave. Het opnieuw laden van je pagina zal dit verhelpen.
Als dit niet werkt probeer je best een andere internetbrowser. Onze voorkeur gaat uit naar Google Chrome of Mozilla Firefox.

Er is beeld maar geen geluid.

Staat er bovenaan de videospeler de boodschap ‘click to unmute’? Klik dan op het kruisje naast deze tekst.

Controleer ook de instellingen van je computer en ga na of de luidsprekers juist aangesloten zijn. Test je geluid met een andere geluidsfile (of YouTube).
Nog geen geluid? Probeer je computer te herstarten of probeer een andere geluidsuitvoer, een hoofdtelefoon of ander luidsprekers.

Hoe neem ik deel aan de chat tijdens de livestream?

Tijdens de livestream voorzien we een chatvenster. Wil je graag reageren? Dat kan anoniem of met je naam. 
Iedereen die de livestream volgt kan jouw reactie lezen. Je kan ook alle reacties van andere livestreamkijkers lezen. 

Het chatvenster is puur voor het plezier. 
Heb je technische problemen? Kijk eerst naar de veelgestelde vragen op deze pagina of contacteer ons via info@30CC.be.

Kan ik de livestream uitgesteld bekijken, pauzeren of herbekijken?

Ja. Met je code krijg je 72 uur toegang tot de video.
Na de livestream schakelen we enkel de chatfunctie uit.

Ik heb alles geprobeerd maar het werkt nog steeds niet ...

Herstart je computer en probeer opnieuw.
Lukt het nog steeds niet? Stuur dan een mailtje via info@30CC.be met een zo compleet mogelijke beschrijving van wat er niet lukt.